Wartość rynku RTB w USA i w Polsce

161829Wartość rynku RTB w USA w 2013 wyniesie 3 340 mln $. To oznacza, jak podaje eMarketer wzrost o ponad 70% w porównaniu z ubiegłym rokiem i udział w rynku display na poziomie 19%. Tak duży wzrost jest efektem zwiększenia się świadomości tej technologii wśród klientów, ale też rozwój narzędzi umożliwiających sprzedaż powierzchni premium. Od przyszłego roku wzrost będzie znacznie wolniejszy (nieco ponad 30%) i w 2017 wartość rynku osiągnie 8 690 mln $. Obecna aktualizacja estymacji (in plus) jest wynikiem wzrostu wartości rynku reklamy internetowej w USA.

W Polsce, według raportu AdEx (IAB Polska / PwC), wartość rynku reklamy internetowej w Q1 wyniosła 546,1 mln zł, w tym display stanowi 41% (wzrost o 2 p. proc), czyli 223,9 mln zł. Uwzględniając estymacje Criteo (prezentacja podczas Forum IAB) co do udziału RTB w rynku reklamy display (2%) oznaczałoby to 4,48 mln zł w Q1. Podobne, (może nieco bardziej optymistyczne – 2-5%) estymowali nasi rozmówcy z firm działających w Polsce.

Przeczytaj również:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *