RTB w Agorze – Bartosz Wysocki

Przed wami ostatni (przynajmniej na razie) post z cyklu “Pytania do wydawców i agencji”. O RTB w Agorze opowiada Bartek Wysocki, Dyrektor Sprzedaży grupy Gazeta.pl.

Jeżeli kogoś (wydawcy, agencji) zabrakło – dajcie znać w komentarzach, dopytamy.

1. Z jakich technologii (platformy SSP) korzystacie?

Obecnie korzystamy z PubMatic oraz Google DoubleClick ad exchange. Obie platformy wykorzystujemy równolegle zaś każda z nich w zależności od bieżących potrzeb monetyzuje wybrane powierzchnie Gazety.

2.  Co było najważniejsze przy wyborze SSP?

PubMatic przekonał nas przede wszystkim poziomem obsługi oraz atrakcyjnością oferty. Jest niewątpliwie jedną z najprężniej rozwijających się platform SSP. PubMatic cenimy również za elastyczność, w miarę możliwości wprowadza on dedykowane rozwiązania, żeby jeszcze lepiej funkcjonować w realiach polskiego rynku. To na nim opieramy projekt IQad.pl skierowany do sieci reklamowych i wydawców zewnętrznych.

Google DoubleClick ad exchange jest naturalną kontynuacją Admelda, z którym współpracowaliśmy od połowy 2011 roku jako jeden z pierwszych polskich wydawców. DoubleClick ad exchange przejął najlepsze rozwiązania technologiczne SSP znane z Admeld i przeniósł je na przyjazne UI zbliżone do panelu Adsense.

Korzystanie z dwóch platform daje nam dużą elastyczność działania. Tam gdzie jeden dostawca z jakichś względów nie jest optymalnym rozwiązaniem tam pracuje drugi i odwrotnie. Ponadto dzięki obu platformom realizujemy transakcje na zasadach Private Marketplace.

3. Jakie inventory udostępniacie poprzez RTB? czy umożliwiacie targetowanie segmentów użytkowników na podstawie danych, które zbieracie o użytkownikach?

W modelu automatycznym można kupować wybrane formaty reklamowe na serwisach Agory za wyjątkiem strony głównej Gazeta.pl. Są to zarówno powierzchnie górne jak i dolne sprzedawane w oparciu o niezależne zasady. Jako wydawca Premium chronimy nasze przestrzenie poprzez zarządzanie cenami minimalnymi.

Jeśli zaś chodzi o targetowanie segmentów użytkowników na chwilę obecną nie ma takiej możliwości. Wynika to głównie ze wciąż znikomego zainteresowania kupnem takich profili. Niewątpliwie jednak jest to dla nas jeden z głównych obszarów rozwoju.

4. Jakie wydatki w RTB estymujesz na ten i na przyszły rok (wartość lub % wartości rynku display)

2-3 % rynku display ? przy czym będzie to najszybciej rosnący kanał sprzedaży reklamy display.

5. Kontakt do osoby odpowiedzialnej za RTB w Gazeta.pl

Jan Piskorski

Przeczytaj również:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *