Facebook Exchange

Jedną z najczęściej stosowanych strategii w RTB jest wykorzystanie danych własnych (first-party data) do targetowania użytkowników. Zwykle sprowadza się to do retargetowania użytkowników oznaczonych na własnych stronach, na przykład w sklepie on-line.

Stosowanie retargetingu wymaga dużego zasięgu, żeby ?złapać? jak najwięcej oznaczonych użytkowników. Z drugiej strony firmy zwracają uwagę na otoczenie, w jakim reklama się pokazuje – stąd ograniczone zaufanie do otwartego rynku RTB. Jednym z narzędzi, które oferuje duży zasięg a z drugiej strony zapewnia stosunkowo bezpieczne otoczenie dla reklamy jest FBX, czyli Facebook Exchange.

FBX to powierzchnia reklamowa Facebook dostępne do zakupu poprzez RTB. Model zakupu jest analogiczny jak przy zakupie reklamy na innych serwisach, ale trzeba pamiętać o pewnych ograniczeniach:

  • nie wszystkie DSP mają dostęp, warto wcześniej sprawdzić czy wybrana platofrma jest ?zaufanym partnerem?
  • dostępne są tylko standardowe jednostki reklamowe Facebook (te po prawej stronie), bez reklam na mobile oraz w streamie

Największą, poza zasięgiem, siłą Facebooka jeżeli chodzi o reklamę jest możliwość dokładnego targetowania reklamy do wybranych grup. I niestety tutaj mamy dylemat – albo korzystamy z możliwości targetowania i kupujemy reklamę poprzez platformę Facebooka albo korzystamy z własnych danych i retargetujemy.

Na start dostęp do powierzchni FBX miało tylko 16 DSP ale zdecydowanie najważniejszym momentem w rozwoju platformy było ogłoszenie w październiku porozumienia pomiędzy Facebook a Google, na mocy którego firmy wykorzystujące do kupowania reklam DoubleClick Bid Managera będą miały dostęp do powierzchni reklamowej FBX.

Poza FBX Facebook oferuje też własne narzędzie do retargetingu, skierowane głownie do firm e-commerce.

I na deser infografika o Facebook Ads.

Przeczytaj również:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *