DSP po polsku – BidLab

Po krótkiej przerwie, związanej ze zmianą pracy blog powraca. Coraz więcej pojawia się polskich technologii i narzędzi do automatycznego zakupu reklamy i dzisiaj zapraszam na prezentację platformy DSP, BidLab. Na pytania odpowiada Tomek Teodorczyk.

Profil firmy

logoStworzyliśmy własne rozwiązanie typu DSP (Demand Side Platorm). Jesteśmy firmą technologiczną, która zbudowała autorski system do zakupu, emisji i optymalizacji kampanii reklamowych w modelu RTB i programmatic buying. Skupiamy się na współpracy z czołowymi agencjami i domami mediowymi, które korzystając z naszych rozwiązań i wsparcia zespołu technicznego są w stanie w łatwy i efektywny sposób kupować media w modelu aukcyjnym, dla swoich klientów.

Mamy ambitne plany rozwoju platformy na rynku polskim, z agencjami z którymi już współpracujemy. W ciągu kilku najbliższych miesięcy rozpoczniemy także ekspansję na rynki zachodnioeuropejskie.

Jako spółka Bidlab powstała w grudniu 2013 roku. Współpracujemy m.in. z takimi agencjami jak: Afilo, K2 Media, Mediaverse, Infinity Media, Performance Media, Netsales.

Czym wasza technologia (lub usługa) wyróżnia się na rynku

Nasze rozwiązanie zostało stworzone z myślą o kliencie agencyjnym. Oferujemy szereg funkcjonalności dostosowanych do modeli zakupu mediów w jakich działają agencje i domy mediowe. Bidlab zapewnia dostęp do całego ekosystemu RTB,  poprzez integracje z dowolnymi SSP i DMP. Nie korzystamy z zewnętrznych technologii.

W szczególności staramy się podchodzić indywidualnie do potrzeb każdej agencji, tworząc dedykowane funkcjonalności oraz odpowiednie modele i algorytmy zakupu powierzchni tylko dla tych użytkowników, którzy w danym momencie najprecyzyjniej spełniają założenia kampanii.

Case study

Publikacja case study wkrótce.

Plany na przyszły rok

Planujemy jeszcze bardziej zacieśnić współpracę z obecnymi agencjami poprzez tworzenie dedykowanych funkcjonalności ułatwiających planowanie i zakup mediów w modelu RTB. Rok 2015 będzie rokiem ekspansji Bidlab na rynki europejskie.

Trend w RTB 2014

programmatic buying – czyli zakup w pełni zautomatyzowany, w którym kluczową rolę odgrywa machine learning i modelowanie ścieżek atrybucji, a następnie przeniesienie tej wiedzy na właściwy dobór danych, mediów i cen, niekoniecznie w otwartych aukcjach, ale przede wszystkim w gwarantowanych, zamkniętych pakietach odsłon i w obrębie tzw. Private Marketplace.

RTB dla brandów ? wyraźnie można zauważyć, że o ile w 2011 i 2012 powierzchnia premium w platformach SSP praktycznie nie była dostępna, o tyle w 2013 i 2014 coraz więcej premiowych wydawców udostępnia swoje zasoby do zakupu w modelu aukcyjnym. To oraz coraz większa ilość dostępnych danych o użytkownikach powoduje, że dostępny jest coraz większy, a jednocześnie dobry jakościowo zasięg. A to z kolei przyciąga do RTB już nie tylko e-commerce, ale także coraz większe marki, które są głównie obsługiwane przez czołowe agencje i domy mediowe. Przewidujemy, że ten trend się utrzyma i jeszcze pogłębi w 2014 roku i kolejnych latach.

Przeczytaj również:

1 komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *