DMP w Europie (report ExchangeWire)

W kwietniu 2016 roku ExchangeWire opublikował raport o statusie wdrożenia DMP w Europie. Badanie objęło 360 osób, zarówno z agencji mediowych, działów marketingu brandów,  sieci reklamowych oraz wydawców. W Polsce pojawia się coraz więcej wdrożeń, zwłaszcza po stronie brandów. Warto więc zobaczyć jak sytuacja wygląda w innych krajach.

Najważniejszym powodem wdrażania DMP jest oczekiwany wzrost efektywności (ROI). Pozostałe wskazania w badaniu eMarketera dotyczą raczej kwestii operacyjnych (integracja danych, normalizacja) czy analitycznych.

po co DMP
po co DMP

W Europe ponad 2/3 (68%) pytanych firm wdrożyło DMP, przy czym w zależności od kategorii – udział ten waha się od 64% dla sieci reklamowych do ponad 3/4 dla trading desków.

Ta ostatnia kategoria wskazuje ciekawe zróżnicowanie jeżeli chodzi o okres wykorzystania funkcjonującej platformy – w przypadku 1/3 DMP działa od ponad 2 lat, natomiast jest duża część (40%), która wdrożyła to rozwiązanie stosunkowo niedawno, w przeciągu ostatnich 12 miesięcy.  Presja rynku i konkurencji wymusiła bardzo szybkie nadrobienie braków w zakresie tego typu technologii.

Podobnie sytuacja wygląda w przypadku brandów – jeszcze większy udział “starych” (ponad dwa lata wdrożeń) oraz szybkie nadrabianie reszty stawki. Agencje mediowe znacznie później rozpoczęły wdrażanie, bardzo niewiele z nich dysponuje DMP dłużej niż dwa lata.

Platformy DMP są najczęściej wykorzystywane do zbierania danych o aktywności użytkowników na stronach – odwiedzane sekcje, produkty, itd. Pozostałe kategorie (aplikacje mobilne, kampanie mediowe, CRM) są wskazywane na podobnym poziomie, ok. 50% przypadków. Co ciekawe, stosunkowo rzadko (54%-56%) firm, które wdrożyły DMP, wymienia dane zewnętrzne jako źródła danych. Najmniej firm zbiera dane z social media, tylko ok. 40%

A efekty? Tylko 2% firm deklaruje negatywne ROI, ale ponad 42% nie jest w stanie określić dokładnych efektów. Pozostali respondenci deklarują ROI na poziomie nawet 81-100%.

Dla zainteresowanych pełna wersja raportu to pobrania tutaj.

Przeczytaj również:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *