Czy pierwszy dan w danych… czyli o DMP

Programmatic buying daje trzy najważniejsze korzyści:

  • transakcja jest szybsza i wymaga mniej zasobów – czyli proces jest tańszy;
  • sprzedawana są pojedyncze odsłony (a nie pakiety) i kupuje je na raz bardzo wielu klientów – a więc można lepiej wypełnić inventory;
  • model aukcyjny prowadzi do doskonale elastycznej ceny – każda odsłona jest sprzedawana za maksymalną cenę, jaką ktoś chce zapłacić.

Bez względu na te korzyści jest to nadal model konfrontacyjny – jeżeli kupujący zyskuje na tańszym zakupie to sprzedający nie może jednocześnie skorzystać na wyższej cenie. Dopiero uzbrojenie inventory w dane o użytkownikach (czyli audience buying) pozwala na faktyczne zwiększenie wartości reklamy display.

I o tym właśnie jest prezentacja, którą pokazywaliśmy z Krzyśkiem Sobieszkiem podczas tegorocznego Forum IAB. Zapraszam do obejrzenia jej tutaj.

Przeczytaj również:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *